vrijdag, april 20, 2007Nieuw Leren of nieuw Doen
Nieuw Leren... Hebben wij er dan ook nog iets over te melden? Die resultaten deden immers de behoefte aan ‘Onderwijsvernieuwing’ ontstaan? Daarbij is niet de vernieuwing een op zichzelf staande doelstelling maar de verbetering van het onderwijs. Wat is onderwijs eigenlijk? Onderwijs gaat over Kennis, Vaardigheden en Attitude Waar gaat dat 'Nieuwe Leren' over? Gaat het over Vaardigheden, Attitude of/en Kennis. Moeten we nog wel spreken over Nieuw Leren? Of moeten we stellen dat deze term inmiddels een hol containerbegrip is geworden. Waar ageert men tegen als men zich op negatieve manier uit over het 'Nieuwe Leren'; En wat heeft ICT eigenlijk met deze nieuwlichterij te maken? ICT faciliteert onderwijs! ICT kan onderwijsprocessen structureren. ICT kan helpen bij het beschikbaar stellen van kennis, bij het inrichten van het leerlandschap. Zo wordt het Nieuwe Leren vanzelf het Nieuwe Doen Labels: nieuw leren, onderwijsinnovatie permalink| geplaatst door Jan Bulsink:| 8:22 a.m. Reacties: Een reactie posten << Home |
Over onsDit is de weblog van het Expertisecentrum ICT-Educatie van Hogeschool Domstad. Op deze weblog houden wij ontwikkelingen bij over ICT in het onderwijs in de breedste zin van het woord. De missie van het Expertisecentrum ICT-Educatie van Hogeschool Domstad luidt als volgt: "Het op een effectieve en efficiënte wijze invulling geven aan de integratie van didactiek en ICT en vormen van leren en professionaliseren in de sector basisonderwijs en het eigen opleidingsonderwijs".
Laatste berichtenKennisobjecten werken aan taalontwikkeling met een Grassroots pro... Presentatie weblog Expertisecentrum ICT-Educatie Handig die bloggers over ict Grassroots blijvend succes! Beeldende vorming en ICT in de onderbouw Een cross-media-concept De eerste post ArchiefZoeken op WeblogZoeken op WikiKids
RSSLinkswww.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from Gerard Dummer. Make your own badge here.
Ik kijk ook bij:Nog in te vullen.
Mijn Furl-lijstNog in te vullen. |