woensdag, mei 16, 2007

Pandora is dood, lang leve Last.fm!

Sinds Pandora.com niet meer te beluisteren is voor mensen buiten Amerika, moest ik op zoek naar een nieuw internetradiostation. Bij mijn zoektocht kwam ik bij Last.fm terecht.

Last.fm is een zeer goede vervanging voor Pandora. Ik vind Last.fm zelfs een stuk beter muziek zoeken die bij jouw smaak past. Bij Pandora wordt heel erg op sound gelinkt. Bij Last.fm is dit veel meer bepaald door de mensen die luisteren.

Zo zijn er soms verbindingen die op het eerste gehoor ( ;-) ) niet aan elkaar zijn gelinkt maar wel vaak door mensen worden gewaardeerd. Bijvoorbeeld van Tori Amos (melodieuze piano met zang) naar Tool (stevige, melodieuze metal). Bij Pandora kreeg ik alleen gelijksoortige artiesten te horen. Dus echt alleen maar piano met vrouwelijke zangstem. Dit werd na verloop van tijd dan heel eentonig. Ik was erg tevreden dat ik bij Last.fm begon bij een band uit mijn verzameling en vervolgens 95% nummers te horen kreeg van artiesten die ik ook in mijn verzameling heb.

Op het Dashboard komen andere gebruikers te staan die naar dezelfde muziek hebben geluisterd als jijzelf. Op deze manier kan je makkelijk in contact komen met mensen met dezelfde muziek smaak.

Je kan ook een station aanmaken en deze embedden op bijvoorbeeld je myspace pagina of op je weblog. Ik probeer het hier:


permalink| geplaatst door s.cozijnsen:| 1:53 p.m.

Reacties: How has the landscape of the music streaming industry changed since the time this post was written in 2007, and how have Pandora and Last.fm adapted to these changes? Regard Telkom University

# gepost door Blogger Telkom University : 10:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Over ons

Dit is de weblog van het Expertisecentrum ICT-Educatie van Hogeschool Domstad. Op deze weblog houden wij ontwikkelingen bij over ICT in het onderwijs in de breedste zin van het woord. De missie van het Expertisecentrum ICT-Educatie van Hogeschool Domstad luidt als volgt: "Het op een effectieve en efficiƫnte wijze invulling geven aan de integratie van didactiek en ICT en vormen van leren en professionaliseren in de sector basisonderwijs en het eigen opleidingsonderwijs".

Laatste berichten


WikiKids in Maarssen
WikiKids in het Hoger Onderwijs
Video met ondertitel
Gebruikersdag 2007 Natschool
Nieuw Leren of nieuw Doen
Kennisobjecten
werken aan taalontwikkeling met een Grassroots pro...
Presentatie weblog Expertisecentrum ICT-Educatie
Handig die bloggers over ict
Grassroots blijvend succes!

Archief


Zoeken op Weblog


InternetWeblog


Zoeken op WikiKids


RSS

Links
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from Gerard Dummer. Make your own badge here.

Ik kijk ook bij:


Nog in te vullen.

Mijn Furl-lijst

Nog in te vullen. Blogger